Medi ambient

Queixes per l’excés de cotxes a la via verda, a la Pilastra

L’afluència de vehicles causa molèsties en un tram del carril bici, a la frontera entre els termes de Salt i Bescanó

Els dos ajuntaments són partidaris de regular l’accés d’automòbils a la zona

Usuaris de la via verda que va de Girona a Olot han fet públic aquest estiu el seu malestar per l’excés de vehicles que a vegades hi ha a la zona de la Pilastra, al límit entre els termes municipals de Salt i Bescanó. Lamenten que en aquest espai hi ha puntualment (sobretot els caps de setmana) una proliferació de cotxes estacionats i d’altres que hi circulen, i que aquest fet hi ha cops que dificulta el pas dels ciclistes i dels vianants pel camí. Algunes persones que s’han trobat recentment amb aquesta casuística ho han comentat a les xarxes socials, on també hi ha publicades imatges. En una s’observa, per exemple, una fila d’automòbils aparcats en un dels laterals, una furgoneta en circulació i, en primer terme, dos ciclistes que s’haurien vist obligats a baixar de la bicicleta i que van acabar fent aquest tros a peu.

Mou-te en Bici (una plataforma cívica que promou l’ús de la bicicleta i la mobilitat sostenible) reclama que es busqui una solució i que s’alliberi l’indret d’aquesta aglomeració de vehicles motoritzats. Un membre de l’entitat explica que es va posar en contacte amb el Consorci de les Vies Verdes de Girona i va posar de manifest la preocupació per aquesta situació. Relata que aquest organisme el va informar que l’ús d’aquest tram en concret és compartit entre cotxes, ciclistes i vianants, i que la regulació dels accessos era una competència municipal.

Es tracta d’una zona on es du a terme activitat esportiva, ja que s’hi fan entrenaments de piragüisme i competicions. A l’estiu, s’hi suma la gent que es va a banyar al riu o a passar-hi el dia, i que s’hi aproxima amb el cotxe (hi ha un accés des de Bescanó i un altre des de les hortes de Salt, que no són privats per a vehicles). Els alcaldes dels dos municipis, Xavier Vinyoles i Jordi Viñas, estan totalment d’acord que cal algun tipus de control per evitar aquestes molèsties, com ara regular l’accés de cotxes, sense que aquesta mesura suposi un perjudici a la pràctica esportiva. Ja han posat, de fet, fil a l’agulla i entre tots els agents implicats tenen prevista una reunió el 12 de setembre per trobar i aplicar una solució. Hi participaran responsables dels dos ajuntaments, del Consorci de les Vies Verdes de Girona (que gestiona totes les rutes de les vies verdes de la demarcació) i del Consorci del Ter.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els manifestants ocupen la xarxa de carreteres

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment dels núvols

Barcelona

Red Eléctrica presumeix que la MAT ha estalviat 528 milions

Santa Llogaia

Les marxes fan multiplicar el nombre de carreteres tallades

Barcelona / Girona

Ryanair vol acomiadar 100 treballadors de la base de Girona

VILOBÍ D’ONYAR

Salt aplicarà un recàrrec del 50% als pisos buits

Salt

Estudien la reducció dràstica de l’eruga del boix a la Garrotxa

Olot

Roses completa la dècada sense augmentar ni els impostos ni les taxes

ROSES
el temps

Tornen els núvols alts