Educació

La UdG inicia una línia de marxandatge social fet amb roba reciclada

La formen un targeter, una polsera, una dessuadora, una caputxa, un estoig i una motxilla

Es fa amb la implicació de l’escola Qstura i Ecosol, de Càritas

La Universitat de Girona (UdG) traurà al setembre, coincidint amb el pròxim curs, una línia de productes de marxandatge amb la doble vessant de promocionar la institució i, a la vegada, implicar-se amb el compromís social, la sostenibilitat i la cooperació. Amb aquest objectiu, la UdG, segons va explicar el vicerector de comunicació, José Antonio Donaire, impulsa aquest projecte amb la col·laboració d’Ecosol, empresa d’inserció de Càritas, i l’escola de disseny, patronatge i confecció Qstura. Sempre, i segons Donaire, amb la idea de generar un marxandatge “d’alt valor afegit”. Donaire va remarcar la rellevància que el marxandatge serà propi, molt allunyat del de sèrie.

La col·lecció

Els elements de la col·lecció, ara mateix formats per estoigs, dessuadores, una caputxa –que es pot afegir a la dessuadora– bosses i targeters–, seran dissenyats per Qstura i confeccionats per Ecosol, empresa del tercer sector que ofereix formació i sortides laborals a persones en situació de vulnerabilitat social i laboral. A tots hi predomina el color corporatiu de la UdG, el blau, i les peces tindran retalls de roba reciclada. Per recollir-la, durant aquest mes de maig hi haurà diferents contenidors de cartró repartits a les diferents facultats, on els estudiants i els membres de la comunitat universitària podran dipositar aquelles peces que ja no es posin. “Volem oferir un disseny singular i associar la marca UdG amb els valors d’equitat i justícia social”, destaca Donaire.

Sílvia Castelló, directora de Qstura, va remarcar la implicació dels estudiants de l’escola per crear els productes i la infinitat d’idees que van sorgir. Per la seva part, Anna Güell, gerent d’Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, va destacar que, de mitjana, cada persona llença uns 12 quilos de roba a l’any. D’aquests, cap a un 20% es destina a la venda de segona mà i la resta s’exporta o es porta a trinxar per tornar a entrar en el circuit de la indústria. La nova línia de marxandatge estarà disponible al setembre i els preus s’adequaran a la capacitat econòmica dels estudiants.

LA FRASE

Volem oferir un disseny singular i associar la marca UdG amb els valors de justícia social
José Antonio Donaire
vicerector de comunicació de la universitat de girona

LA XIFRA

12
quilos
de roba és la mitjana que llença una persona a l’any i, d’aquests, un 20% van per a peces de segona mà.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
NOEMÍ CORTÈS

“Als protestants ens veien oberts, europeistes, més moderns”

barcelona
Els joves ens fan obrir els ulls
L’APUNT

Els joves ens fan obrir els ulls

La Bisbal, amb les famílies dels joves d’Altsasu

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Banyoles promou que la gent s’impliqui més en les festes

BANYOLES

Reivindicació pel CAP de Germans Sàbat

girona
Guanyem Girona vol més recursos per fer front a la pobresa

Guanyem Girona vol més recursos per fer front a la pobresa

girona

La pluja altera part de la programació de la Mercè

Barcelona
Societat

Detingut un home que va deixar morir la dona d’hipoglucèmia

Societat

Schwarzenegger, de visita a la línia L10 del metro de Barcelona