Societat

infraestructures

El conseller Vila vol la ronda del Vallès i no pas el quart cinturó

El responsable d'obres públiques de la Generalitat s'alinea amb les tesis ambientalistes del territori, ICV i ERC

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, pretén reorientar amb el govern espanyol el projecte del quart cinturó apropant-se a les tesis ambientalistes d'entitats locals i comarcals del Vallès i partits com ara ICV i ERC. Vila demanarà a la ministra de Foment que es reformi el projecte per convertir la B-40 en una ronda del Vallès que respongui al trànsit local i comarcal i descarti la construcció d'una gran autovia de pas, una funció que ja fa l'autopista AP-7. Amb un futur corredor ferroviari de mercaderies de Tarragona a Girona, el concepte de quart cinturó “queda envellit al 2013”, afirma Vila, que no dubta a afegir-hi que “la gent s'ha adonat que la sostenibilitat d'un país, també des del punt de vista ambiental, passa per deixar enrere el model dels anys noranta”.

El conseller admet que aquest és un gir important de la posició de CiU, compartida en aquest projecte fins ara amb el PP, el PSC i les patronals empresarials. Vila defensa que cal un canvi de model de planificació i gestió de les vies d'alta capacitat. Per això, negocia amb les concessionàries d'autopistes que assumeixin obres viàries a canvi de la millora de les concessions, com, per exemple, la prolongació de la C-32 de Blanes a Lloret i els accessos a Mataró i Manresa (C-16).

També demana a Foment que faci possible el desdoblament de l'N-II a Girona. El govern català vol implantar l'eurovinyeta el gener del 2014 a l'eix transversal però deixa clar que l'Estat ha de fer
el mateix a l'A-2 entre Barcelona i l'Aragó.

El govern rebaixarà el peatge dels túnels del Garraf

El conseller s'ha proposat rebaixar el preu del peatge de l'autopista Pau Casals. “La situació que viuen els veïns del Garraf és injusta i la corregirem enguany; és excessivament cara”, afirma. Amb una crisi que ja dura cinc anys, bona part del trànsit de l'autopista interior del Garraf, la C-32, s'ha traslladat a la costanera i perillosa carretera C-31 per no haver de pagar peatge. Vila defensa que cal posar fi a les “atròfies” en les tarifes i “disfuncions” per l'existència de peatges en determinats llocs. Ara
bé, també deixa clar que no hi ha gestió moderna de la xarxa viària d'altes prestacions sense peatge d'ús. L'única excepció, conclou, continua sent Espanya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’OMS defensa diversificar regionalment la producció de vacunes

Kigali

FGC restableix el servei a la línia S1 després de l’esllavissada d’un mur divendres a Terrassa

Terrassa
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda assolellada

Barcelona

Nou increment d’ingressos als hospitals mentre es tornen a registrar més de 2.000 contagis

Barcelona
ENRIC STERN TAULATS
COFUNDADOR DE LA CAMBRIDGE UNIVERSITY CATALAN SOCIETY

“És interessant barrejar ciència i militància”

LLAGOSTERA
Educació

La Girona pedagògica

GIRONA
QUIM ROCA
ALCALDE DE SANT GREGORI (JUNTS)

Caminant cap a un model més sostenible

SANT GREGORI

Propostes sobre la taula per renovar l’avinguda Sant Narcís

Girona
Societat

Turisme de tions, avets i pessebres

Girona