La Borsa
Més valors
Economia

Fer el salt a la producció pròpia

Nutraresearch, la farmacèutica de complements alimentaris per a tercers, adquireix una planta per 1 milió d’euros

En un any han passat de vendre un 2% a l’exterior a més d’un 15%

Nutraresearch, amb seu a l’Hospitalet de Llobregat i dedicada al desenvolupament de productes per al sector de complements alimentaris i farmacèutics, ha adquirit Nutraprocés, una empresa de fabricació de complements alimentaris a Barberà del Vallès (Vallès Occidental).

Nutraresearch, que ja tenia una participació en la propietat de la companyia adquirida, s’ha convertit en l’única tenedora d’aquesta firma del Vallès Occidental que dona feina a 13 persones. La planta, que té cinc línies de producció per a productes líquids i sòlids, té capacitat per ampliar-ne dues més. L’operació i actualització de la planta de producció que es va materialitzar fa menys de mig any, han suposat una inversió aproximada d’1 milió d’euros.

Gemma Casadevall, directora general de Nutraresearch, explica que aquesta adquisició està emmarcada en un pla estratègic de la companyia per poder produir internament les seves formulacions. “Hem convertit l’empresa en un model de negoci innovador i proactiu i deixem de banda el model de companyia reactiva”, diu Casadevall.

És a dir, fins fa un any i mig Nutraresearch feia desenvolupament de fórmules el 90% mitjançant productes alimentaris (plantes i productes naturals) per a farmacèutiques i veterinàries, que després o bé el client es produïa a casa seva o bé Nutraresearch li recomanava una tercera companyia que els fabriqués. Ara bé, amb l’entrada de Gemma Casadevall a la direcció de la companyia, es va marcar com a objectiu disposar de la seva planta de producció pròpia per oferir també aquest servei als clients i, a més a més, poder fabricar producte propi avançant-se a les comandes dels clients. “Nosaltres fem estudis de mercat i identifiquem tendències de consum en complements alimentaris, els desenvolupem i els fabriquem i quan ve una tercera empresa a demanar-nos una fórmula li podem oferir també el nostre producte acabat de manera immediata”, explica Casadevall.

Nous atractius.

L’aposta estratègica de la companyia arriba en un moment en què la pandèmia ha desfermat el consum de complements alimentaris per combatre l’insomni, la caiguda de cabell o per reforçar el sistema immune. Per això, el sector farmacèutic està fent una aposta ferma pels complements, on el marc regulador és molt més àgil (un registre per treure un complement alimentari pot trigar tres mesos contra els tres anys d’un fàrmac).

Nutraresearch s’ha redefinit, doncs, per oferir-se com un soci amb capacitat de resposta àgil a la demanda del consum de salut i benestar. “El nostre valor afegit és que a més d’agilitat, com que som farmacèutics, treballem en estàndards de qualitat i estabilitat amb rigor de tests Farma”, hi afegeix la directora general.

De fet, un dels seus clients va treure un producte per potenciar la immunitat que Nutraresearch havia formulat el mes d’abril, quan la pandèmia acabava d’esclatar a Catalunya. “Per a nosaltres és molt important avançar-nos al mercat”, diu Casadevall.

La directora general explica que, amb aquesta redefinició estratègica de la companyia i les noves necessitats de consum de la pandèmia, s’ha impulsat la internacionalització de Nutraresearch, de fet en només un any les vendes a l’exterior han passat de representar un 2% del volum de facturació a un 15%. “Tenim molt client anglosaxó que ens ha vingut a buscar perquè nosaltres agrupem el coneixement de la botànica i la fitoteràpia amb la tecnologia farmacèutica. Som únics en aquesta combinació”, descriu Gemma Casadevall. Nutraresearch ofereix, doncs, fórmules amb extractes de plantes que no fan efecte només un cop preses, sinó que s’alliberen de manera dosificada com ho fan els fàrmacs. Per exemple, han desenvolupat un producte per evitar l’insomni que es va alliberant al llarg de tota la nit.

“Les nostres fórmules amb la complexitat tècnica d’alliberament ens estan fent obrir nous mercats internacionals. De fet, estem tenint creixements de dos dígits”, diu la directora general. Fins ara tenien clients de dimensions més bé petites i locals.

Nutraresearch va arribar a facturar gairebé 6 milions d’euros el 2019, però l’any 2020 la facturació va baixar fins als 4,8 milions per l’aturada global de la pandèmia. “Els nostres clients que feien visita mèdica i farmacèutica es van aturar i ens va afectar a nosaltres”, diu la directora general, qui hi afegeix que, en canvi, el marge d’explotació ha estat molt millor aquest any que els exercicis anteriors: “Hem venut molts més serveis i aquesta línia ens dona més beneficis.”

Amb el creixement del mercat internacional, la nova estratègia de producte propi i les noves tendències de consum en productes alimentaris, Gemma Casadevall preveu que l’any 2021 augmentin el seu volum de negoci fins als 6,8 milions d’euros.

NUTRARESEARCH

Facturació
4 M€
Treballadors
22
Any de fundació
2011
Nutraresearch, la van crear l’any 2011 Carlos Fernández i Carlos Stampa. El primer havia estat cap de l’actual directora general en una gran firma.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les vendes a les grans superfícies augmenten un 16,3% al març impulsades pels productes no alimentaris

Barcelona

L’atur cau en 8.715 persones a l’abril però hi ha 497.185 desocupats en total

barcelona

Comença a caminar La Zona, primer mercat digital solidari

barcelona

L’hotel BestPrice de Girona ha obert portes aquest cap de setmana

GIRONA
economia

Grifols guanya un 30% menys fins al març per la dificultat d’obtenir plasma durant la crisi

Els treballadors de Nissan es manifestaran el dia 13 pels “pocs avenços” de la mesa de reindustrialització

barcelona

Glovo pateix un ciberatac que deixa al descobert les dades dels seus clients

Barcelona

Els sindicats convoquen mobilitzacions el 6 i el 7 de maig a Barcelona, Tarragona i Lleida contra l’ERO “salvatge” d’H&M

barcelona

L’euríbor creix per tercer mes consecutiu i se situa en el -0,484% a l’abril

Madrid