Cultura

Futur animat i depriment

El Festival de Sitges projecta el notable film de ciència-ficció ‘The congress', en una jornada amb alguns problemes tècnics

Si a Vals con Bashir, nominat als Oscars del 2009, el cineasta israelià Ari Folman va utilitzar l'animació per fer un fals documental, a The congress el format li serveix per adaptar un autor clàssic de la ciència-ficció, Stanislaw Lem. El Festival de Sitges va ser testimoni ahir de la presentació d'una pel·lícula visualment enlluernadora, que arrenca amb 40 minuts d'imatge real i amb l'actriu Robin Wright, que s'interpreta a si mateixa, secundada per excel·lents secundaris (Harvey Keitel, Paul Giamatti, Danny Huston...).

L'oferta d'un estudi per escanejar-la i convertir-la en actriu digital la transporta a una realitat virtual, recreada a través d'unes imatges animades deutores de Hayao Miyazaki barroques, de colors vius, plenes de paisatges i de personatges imaginatius. La pel·lícula perd interès en aquesta part central, massa llarga i enrevessada, però el recupera i amb força en el tram final, en què dibuixa un futur gris i depriment.

Problemes tècnics

La projecció es va veure deslluïda ahir a primera hora del matí per problemes tècnics, que van ser més greus en la segona projecció a l'auditori de l'hotel Melià Sitges, Open grave, suspesa a falta de cinc minuts. La tercera projecció es va cancel·lar per resoldre el problema. Producció nord-americana dirigida pel cineasta espanyol Gonzalo López-Gallego, que ja va portar a Sitges El rey de la montaña, Open Grave arrenca amb una situació molt intrigant: un home es desperta en una tomba plena de cadàvers, sense recordar com hi ha arribat, i es troba altres persones en la seva situació. Les expectatives de l'inici no es corresponen amb el desenvolupament, més convencional, influenciat per sèries de televisió com Perdidos o The walking dead, amb diversos protagonistes en una situació límit.

A la jornada anterior es va poder veure Only god forgives, en què el tàndem format pel director danès Nicolas Winding Refn i Ryan Gosling tornen a fer equip després del gran èxit de Drive. Aquest cop, en una història de revenja ambientada a Bangkok, que recupera, fins a extrems que voregen l'autoparòdia, el posat de dur amb l'ànima torturada de Ryan Gosling i la violència estilitzada i gore.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.