Infraestructures i serveis

Primer pas a l’avinguda verda del vial sud d’Olot

L’Ajuntament i la plataforma ‘No és un vial, és un carrer’ acorden fer una prova pilot al tram amb més asfalt

És imminent la instal·lació d’una estació de mesura dels nivells de contaminació

L’Ajuntament d’Olot introduirà espais verds i arbrat al tram de l’avinguda Sant Jordi més viària com a prova pilot per ordenar el trànsit i humanitzar aquest eix que ara fa les funcions de variant i per reduir-hi els nivells de contaminació.

És un dels compromisos adquirits en l’última reunió de la taula de seguiment conjunta amb la plataforma veïnal No és un vial, és un carrer. Es tracta del tram que va del giratori de la carretera de Santa Pau al del pont del Consum, on el trànsit circula molt a prop dels edificis. A tot plegat, s’afegirà en breu la instal·lació oficial, per mesurar la contaminació i a la instal·lació, de radars de tram, tant per reduir la velocitat dels vehicles que passen per aquest vial, com per conscienciar els conductors de què estan circulant per un carrer urbà.

No és un vial ha recollit 7.000 signatures en onze mesos. “La manca d’una circumval·lació que possibiliti al trànsit vorejar el nucli urbà d’Olot ha convertit aquesta industrialitzada capital de comarca en una xarxa de carreteres per on creuen tota mena de vehicles i mercaderies”, ha declarat la portaveu de la plataforma, Duaita Prats. Hi ha afegit: “L’avinguda Sant Jordi és l’exemple paradigmàtic d’atac constant a la salut i la sostenibilitat, una cicatriu ecològica urbana de cinc quilòmetres a la qual s’afegeixen les d’altres carrers com ara l’avinguda Reis Catòlics, o l’avinguda Santa Coloma, tal com mostren els alts nivells de contaminació registrats en mesuradors privats situats en diferents punts”.

Segons ella, aquesta situació s’agreuja per l’orografia olotina, que és molt tancada, i el canvi climàtic i l’hàbit d’un ús elevat del cotxe privat com a mitjà de transport principal.

LA XIFRA

7.000
signatures
ha recollit la plataforma olotina, que reclama l’ordenació viària de l’avinguda Sant Jordi.

Signatures que arriben a la Generalitat

La plataforma No és un vial, és un carrer lliurarà, el 27 de febrer, al secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín les signatures que han recollit. A part, els seus responsables li traslladaran la preocupació de la ciutadania per la falta d’una circumval·lació a la ciutat. També tenen previst reunir-se amb el cap dels serveis territorials d’Interior a Girona, Albert Ballesta, per parlar de mobilitat al vial i de les possibilitats d’aplicar mesures més restrictives al trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
rússia

Desastre ecològic a l’Àrtic rus pel vessament de combustible dièsel

Guardians de la biodiversitat

Barcelona
Medi Ambient

Clam unitari pel medi ambient

barcelona

Conclouen la reparació de la mota del Ter baix i la millora de recs a Torroella

TORROELLA DE MONTGRÍ

Prova pilot de control de l’aforament a les estacions de rodalies

barcelona

Més sòl per al Consorci de les Gavarres

quart

Inici de les obres per reasfaltar 16 carrers a Girona

girona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Predomini del sol amb alguns intervals de núvols al Pirineu i en algunes comarques de Girona

Barcelona

La Ciutat de la Justícia retorna parcialment a la normalitat després d’aixecar la suspensió de terminis

barcelona