Infraestructures i serveis

L’Ajuntament de la Vall de Bianya vol un accés ràpid al Ripollès per Capsec

Ha projectat millorar l’actual carretera, que és l’accés més curt entre el municipi i la vall del Bac

La ruta uneix el poble amb Sant Pau de Segúries

L’Ajuntament de la Vall de Bianya vol millorar la carretera de Capsec, que enllaça amb les valls de Carrera i del Bac, per fer-ne un accés fàcil a Sant Pau de Segúries i, per tant, convertir-la també en un nou enllaç entre les comarques de la Garrotxa i del Ripollès. En l’actualitat, la carretera de la vall de Bac ja és una nexe d’unió entre les dues comarques, però per la banda garrotxina té el punt d’inici a Montagut i Oix i Castellfollit de la Roca i, per tant, és molt més llarg per a la majoria dels qui volen utilitzar-lo. L’enllaç per la carretera de Capsec és molt més fàcil i ràpid, però cal millorar aquesta via per fer-la més transitable per a tota mena de vehicles.

L’Ajuntament de la Vall de Bianya vol incloure el projecte al Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (Puosc). Aquest projecte inclou actuacions als punts on es produeixen esllavissades durant els episodis de pluges importants. Aquesta intervenció s’afegirà a les que, els últims anys, ja hi ha dut a terme el govern local. Es tracta del formigonat de quasi un quilòmetre entre Llongarriu fins al pont del Tomàs, amb una subvenció de la Diputació de Girona.

A més, fa sis anys, l’Ajuntament va reparar els trams més degradats de la carretera de Capsec. En aquella ocasió, el Pla Únic d’Obres i Serveis va subvencionar el 60 per cent dels 90.000 euros que van costar els treballs que s’hi van fer.

LES XIFRES

22
quilòmetres
és la distància que hi ha entre la Garrotxa i el Ripollès a través de la vall del Bac.
4
quilòmetres
uneixen Llocalou, de la Vall de Bianya, amb la vall del Bac, per la carretera de Capsec.

Molts quilòmetres per mantenir

La Vall de Bianya té un terme municipal de 90 quilòmetres quadrats, majoritàriament ocupat per boscos i amb molts nuclis disseminats. Hi ha nombroses carreteres, moltes sense pavimentar, i camins i això és un problema per a l’Ajuntament, que n’ha d’afrontar el manteniment, especialment conflictiu en períodes de pluges importants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El pla urbanístic del Pirineu elimina finalment 8.500 dels habitatges planificats

Barcelona

A Banyoles comencen a desdoblar el sanejament

Banyoles

Junts s’incorpora a l’equip de govern de Cadaqués amb Fem

cadaqués
Més façana per a la plaça Mercat d’Olot
Olot

Més façana per a la plaça Mercat d’Olot

Asfalten una part del camí de terra que va des del nucli de Mont-ras fins a Fitor

mont-ras / forallac

Llum verd al nou pla urbanístic d’Aiguaviva

AIGUAVIVA

L’afectació del peatge de la C-32, a estudi

Mataró

Manifest d’oposició a l’aeròdrom de l’Escala

L’ESCALA
Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

RIUDARENES