Infraestructures i serveis

El Govern assegura que el desdoblament de la C-16 entre Berga i Bagà segueix el calendari previst

El departament de Territori i Sostenibilitat estudia les al·legacions

Calvet afirma que les obres es licitaran aquest any i començaran el 2020

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat en una entrevista a l’ACN que el calendari d’obres pel desdoblament de la C-16, entre Berga i Bagà, continua el calendari previst. Actualment s’estan estudiant les al·legacions, “que posen sobre la taula alguns neguits que hem de saber resoldre”. Aquest és el quart projecte que es presenta per desdoblar la carretera, i la novetat serà en els trams de tres carrils perquè el carril del mig serà reversible, és a dir, podrà anar en sentit nord o sud en funció del trànsit que hi hagi. Es canviarà amb una màquina que no s’ha vist mai a l’estat espanyol, però que ja s’utilitza als Estats Units. El desdoblament abastarà una longitud de 21 quilòmetres i costarà 178 milions, quatre cops menys que desdoblar la carretera sencera.

Tot segueix el calendari previst. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. Per tant, l’objectiu és que les obres es licitin aquest mateix 2019 i comencin el 2020.

El projecte es divideix en dues intervencions: el desdoblament de l’actual carretera entre Berga i Cercs per assolir una calçada amb quatre carrils –dos carrils per sentit, amb una barrera central fixa; i la implantació d’un tercer carril entre Cercs i Bagà, que estarà operatiu en un sentit o un altre mitjançant una barrera mòbil.

Des del territori, la delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps, ha celebrat que la Generalitat s’hagi fixat en aquest tram de la C-16 “com a prioritat”, i defensa que el desdoblament de la via “és necessari” per garantir la seva seguretat, “ja que té molts encreuaments perillosos”.

“El tema de la C-55 no està tancat”

Segons la delegada al Govern a la Catalunya Central, el desdoblament de la C-55 “no és un tema tancat”, malgrat que des de l’executiu s’hagi reconegut que no disposen dels diners per a executar-lo. “Ara no és possible però això no vol dit que s’hagi tancat el tema perquè no hi ha un acord al territori”, ha assegurat. No obstant això, la delegada ha remarcat que la prioritat segueix sent que la C-16 absorbeixi una part important dels vehicles que utilitzen la C-55, un repte que a hores d’ara encara no s’ha assolit.

Ara, amb la imminent supressió dels descomptes a l’autopista de Manresa a Terrassa, Camps ha insistit en la necessitat d’una “bona campanya informativa” sobre els mecanismes dinàmics que permeten estalviar al ciutadà. Malgrat que reconeix que “és difícil” canviar els hàbits, la delegada territorial té intenció de fer “un seguiment” del seu ús.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Calvet exigeix més inversió i menys taxes per a Girona

barcelona

Una consulta veïnal decidirà el futur del correbou de Vidreres

vidreres

Campanya a l’INS Sant Feliu per plantar arbres

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Un nou pàrquing a Torelló acosta el tren a la Garrotxa

Olot

Més de 6 milions per a la depuradora de Maçanet

maçanet de la selva

La reforma de la casa natal de Dalí ja està en marxa

FIGUERES
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment dels núvols

Barcelona

Lucena assegura que la quarta pista del Prat “no és viable” a molt llarg termini

Barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Dijous es preveuen ruixats al nord del país al llarg de la tarda

Barcelona