Infraestructures i serveis

Foment esprinta abans del 28-A

El govern de l’Estat prem l’accelerador per desencallar infraestructures aturades durant anys

En pocs dies ha anunciat represes i adjudicacions de carreteres i estacions

Les dues campanyes electorals li impediran fer inauguracions

La llista d’infraestructures pendents que acumulen anys de retard s’ha escurçat sensiblement les darreres setmanes després de l’esprint protagonitzat pel Ministeri de Foment que ha coincidint amb l’anunci de les properes eleccions estatals. Si els divendres s’han convertit en el dia dels anuncis socials posteriors al Consell de Ministres, el degoteig de noves adjudicacions i represes d’obra pública ha propiciat la visita de representants de l’Estat a diversos punts de la geografia catalana per fer els anuncis sobre el terreny abans que l’entrada en període electoral obligui a frenar-los. Es tracta d’obres de carreteres i infraestructures ferroviàries planificades, en alguns casos durant l’anterior govern socialista de José Luis Rodríguez Zapatero o en època del PP, que portaven incompliments i retards continuats. Ara l’executiu de Pedro Sánchez vol recuperar part dels anys perduts en temps de descompte. El que és segur és que aquest govern ja no tindrà l’opció de tallar cap cinta inaugural.

Enllaç AP-7 i A-2

El primer anunci del Ministeri de Foment va ser la represa de les obres de l’enllaç entre l’autopista AP-7 i l’autovia A-2, al terme de Castellbisbal, que va fer la delegada del govern, Teresa Cunillera, en una visita sobre el terreny el 26 de febrer passat. El Consell d’Estat havia aprovat el novembre passat la modificació del projecte d’una infraestructura que feia una dècada que estava aturada amb un pont a mig fer que s’havia convertit en la imatge icònica de la frenada d’inversions estatals.

Túnel de Lilla

Dos dies després, Cunillera es va desplaçar fins al coll de Lilla, on va anunciar l’inici dels treballs previs a la construcció del túnel que ha de possibilitar la connexió entre Valls i Montblanc a través de l’autovia A-27. La represa del projecte, que es va licitar el 2008 i portava anys encallat a causa de dificultats tècniques, es va anunciar sense la presència dels alcaldes de Valls i Montblanc, que van denunciar que no havien estat convidats i van titllar d’“electoralista” i “partidista” l’anunci de la represa de les obres.

Corredor mediterrani

L’endemà va ser el torn de l’últim tram del corredor mediterrani pendent a Catalunya. El consell d’administració d’Adif va adjudicar per 64 milions d’euros el contracte per a la instal·lació del tercer carril al tram d’11 quilòmetres entre Castellbisbal i Martorell i el comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, va ser l’encarregat d’anunciar-ho i dir que els treballs començaran en breu.

AVE a l’aeroport de Girona

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va ser el mateix divendres a l’aeroport de Barcelona per presidir l’acte oficial de canvi de nom de la infraestructura, que ha passat a anomenar-se Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-El Prat. Durant la seva estada va presidir la signatura d’un protocol de col·laboració entre Aena i Adif per analitzar la construcció d’una estació d’alta velocitat a l’aeroport de Girona. El document permetrà començar uns estudis sobre la viabilitat que tindria aquest futur baixador i el seu impacte ambiental, tot i que el text no significa automàticament que s’arribi a construir. El baixador de l’aeroport és una reivindicació de la Generalitat i del territori.

Variant de Vallirana

No arribaran a temps d’inaugurar-lo, però, no per això, la delegada del govern no ha volgut deixar passar l’ocasió de visitar les obres d’un projecte llargament esperat i que sembla que veurà la llum aviat. Es tracta de la variant de l’N-340 a Vallirana, que ofereix un traçat alternatiu de 2,4 quilòmetres que servirà per treure part del trànsit del centre del municipi i el farà passar per un túnel de 1.370 metres de longitud situat sota una zona residencial de la vila. Les obres van començar el 2004 i quinze anys després podrien estar acabades, tot i que la delegada del govern, que diumenge passat va ser a Vallirana, no va voler aventurar cap data d’entrada en servei.

Pas a nivell de Sant Feliu

Dilluns passat es va fer un pas endavant per a la infraestructura del ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat. Es va anunciar que Adif assumirà els 87 milions que costarà fer subterrània la via de rodalies a l’altura de Sant Feliu, un projecte que permetrà eliminar el pas a nivell i disposar d’una nova estació subterrània al municipi. Queden pendents els projectes per fer subterrànies les estacions de l’Hospitalet de Llobregat i Montcada i Reixac. L’alcaldessa de l’Hospitalet va situar l’inici d’obres al municipi en l’any 2020.

El mateix dia de l’anunci de Sant Feliu, Renfe va adjudicar la construcció de la futura estació de Santa Perpètua de Mogoda. Les actuacions tindran un cost d’1,7 milions d’euros i un termini d’execució de 9 mesos.

LA DATA

1.3.2019
Es va anunciar
l’adjudicació de l’últim tram pendent del corredor mediterrani al seu pas per Catalunya

LA XIFRA

15
Anys d’espera
que porten els veïns de Vallirana per tenir acabada la variant que reduirà el trànsit al municipi


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Arriba el divendres i torna la calma

Barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Continua la inestabilitat

Barcelona

Figueres vol fons europeus per tractar la problemàtica del sector oest de la ciutat

Figueres

Comptes de 29,86 milions a Sant Feliu, pensant el futur

SANT FELIU DE GUÍXOLS

El barri del Barral de Banyoles estrena carrers

BANYOLES

El 2019 també serà de rècord en emissions, a l’alça, de CO2

Madrid

El Parlament insta a castigar les festes privades a la costa

BARCELONA

Riudellots instal·la dues calderes de biomassa

riudellots

Reoberta la Ronda de Dalt de Barcelona a l’altura de Collserola després del tall per acumulació d’aigua a la calçada

barcelona