Educació

El Consell Escolar de l’Estat (CEE) proposa exàmens telemàtics si els alumnes no poden tornar a l’escola

L’òrgan consultiu s’oposa a fer classes al juliol

El proper 5 de maig revisarà les dates de la Selectivitat

El Consell Escolar de l’Estat (CEE) s’ha oposat aquest dimarts a allargar el curs fins al juliol per tal de substituir les classes presencials perdudes durant el confinament pel coronavirus.

Així, considera que no s’haurien de fer classes ni avaluacions més enllà del juny, que caldria aprofitar al màxim, traspassant els exàmens de recuperació al setembre. A més, proposa que si les classes presencials no es poden tornar a fer fins al setembre, l’avaluació del tercer trimestre es pugui fer a distància i tenint en compte les diverses circumstàncies i dificultats de cada alumne. D’altra banda, el proper 5 de maig es decidirà si es mantenen les noves dates previstes per a la Selectivitat.

Entre les 23 propostes fetes públiques aquest dimarts a la nit, el CEE argumenta la seva oposició a les classes durant el juliol perquè el professorat, alumnat i famílies fan un esforç per seguir el curs a distància, “no estan de vacances, i la càrrega psicològica que han hagut de suportar també exigeix un temps normal de descans”. Si es fessin classes al juliol, això podria afectar la programació de vacances i la conciliació familiar, alerta el Consell.

El CEE ha tingut en compte tant l’escenari de la possible tornada a les aules durant el maig, com la impossibilitat de tornar. Si no hi ha retorn a les aules fins al setembre, preveu una possible avaluació telemàtica del tercer trimestre, tot tenint en compte les dificultats. En el cas de poder retornar, es farà un repàs, aprofundiment i assentament del contingut fonamental impartit fins l’abril, així com de les competències bàsiques, i es reduirà el temari. El tercer trimestre s’avaluarà tenint en compte les dificultats. Si s’aprova el tercer trimestre, s’entendrà, sempre que sigui possible, com a recuperació del curs si s’han suspès els dos primers trimestres. S’intentaran minimitzar les repeticions de curs.

En el cas de la Selectivitat, a banda de tornar-se a plantejar una nova data, reclama que es fixi el temari i l’estructura dels exàmens de forma única per a tot l’estat, per no generar possibles discriminacions territorials.

El CEE també ha demanat al govern espanyol i a les comunitats autònomes que totes les mesures es prenguin de forma equivalent i unitària a tot l’Estat. Així, per exemple, demana que tots els professors de baixa se segueixin substituint immediatament, per no deixar cap alumne sense un referent.

Per a l’educació especial demana EPI i tests al personal essencial que segueix treballant amb els alumnes discapacitats. I per a la formació professional reclama que se segueixin els mateixos criteris que a l’educació obligatòria. En el cas de les pràctiques en empreses, insta a fer-les des de casa si és possible, reduir-les a les mínimes hores imprescindibles, i, si no és possible, substituir-les pel projecte final de curs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Rescaten un jove que havia caigut a un pou a Alcanar

Alcanar

Els barcelonins aplaudeixen la gestió de l’Ajuntament i la Generalitat davant la pandèmia i suspenen l’Estat

Barcelona

Bargalló: “En fase 2 estaran obertes un 40% de les escoles públiques i un 20% de les concertades”

Barcelona

Les funeràries reporten 28 nous morts per la covid-19 a Catalunya en 24 hores

Barcelona

Una trentena de feligresos celebren la Pentacosta en la represa de les misses presencials a la catedral de Girona

Girona

Una víctima mortal en un accident de trànsit a l’A-2 a Lleida

Lleida

Les queixes sobre companyies aèries disparen les reclamacions durant pandèmia 

Barcelona

Golmés inaugura l’únic auto cinema de Catalunya i retorna l’oci al pàrquing de l’antiga discoteca Big Ben

Golmés
Universitat

La solidaritat com a estímul acadèmic

girona