Ciència

Un grup de científics de Barcelona descobreixen el funcionament del genoma de la leucèmia limfàtica crònica

Els investigadors han identificat més de 500 noves alteracions en la funció del genoma que són específiques d’aquesta dolència

Un grup de científics de l’Institut d’investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (Idibaps) ha revelat per primera vegada l’epigenoma complet de la leucèmia limfàtica crònica, el tipus de leucèmia més freqüent. L’estudi, publicat aquest dilluns a la revista Nature Medicine, proporciona un mapa en alta resolució de les funcions del genoma i suposa una nova aproximació a la investigació molecular del càncer.

La comparació del mapa de la leucèmia amb el mapa de les cèl·lules sanes revela centenars de regions que canvien la seva funcionalitat en la leucèmia. Els responsables de la descoberta afirmen que ajudarà a comprendre millor la malaltia i representarà “dianes potencials” per al desenvolupament i aplicació de noves teràpies.

Des de l’Idibaps indiquen que els estudis moleculars de la leucèmia, i d’altres tipus de càncer, que s’han fet ens els darrers anys s’han centrat en l’anàlisi molecular de tan sols una capa d’informació, que proporcionava una visió “parcial” i no permetia dibuixar un mapa precís de les funcions del genoma. Ara, en canvi, la investigació que s’ha fet “subratlla la importància” d’integrar diferents capes d’informació molecular “per a una millor comprensió de la malaltia”, segons ha explicat Elias Campo, director de l’Idibaps i coautor de l’estudi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Gremi de Restauració es mostra decebut amb l’ampliació de l’horari fins a les 17 h: “L’avenç és poc significatiu”