Política

Twitter prohibeix els anuncis polítics a la seva plataforma arreu del món

La xarxa de microblogs pretén de combatre les campanyes de desinformació electoral

Les ONG temen que la mesura les afecti i limiti la seva difusió

El conseller delegat de Twitter, Jack Dorsey, va anunciar ahir que aquesta xarxa de microblogs prohibirà els anuncis polítics a la seva plataforma arreu del món amb l’objectiu de reduir la desinformació electoral.

En una sèrie de piulades, Dorsey va advertir que “així com la publicitat a internet és increïblement poderosa i molt eficaç per als anunciants comercials, aquest poder comporta riscos significatius per a la política, perquè pot ser utilitzat per influir en el vot i en la vida de milions de persones”.

Als Estats Units, el país on més debat hi ha hagut a l’entorn de l’ús de les xarxes socials per a finalitats polítiques, diversos investigadors en matèria de seguretat i de privacitat en línia i alguns polítics demòcrates van celebrar la decisió de Twitter com una manera d’evitar campanyes de desinformació dirigides a segments de votants concrets.

En el bàndol republicà, en canvi, la decisió de Twitter, mitjà del qual el president dels EUA, Donald Trump, en fa un ús extensiu, no va agradar. El cap de campanya de Trump, Brad Parscale, va qualificar la decisió de “molt ximple” i hi va veure “un altre temptativa de silenciar els conservadors, perquè Twitter sap que el president Trump té el programa en línia més sofisticat que hi hagi hagut mai”.

La decisió de Twitter contrasta amb l’actitud de Facebook, l’altre gegant de les xarxes socials, molt qüestionat darrerament per la seva política de no verificar els fets en els anuncis polítics. El conseller delegat de Facebook, Mark Zuckerberg, va aprofitar un acte en què participava per fer una defensa aferrissada de la importància de la llibertat d’“expressió política” a la seva empresa. Cap responsable de Google es va pronunciar sobre la qüestió.

Els partits polítics cada cop fan un ús més intensiu de les xarxes socials per traslladar els seus missatges perquè permeten de segmentar molt més a quin tipus de votant potencial s’adrecen i la comunicació és, aparentment, més pròxima.

L’eina també és utilitzada per nombroses entitats i ONG, que temen que la nova política de Twitter les afecti també i limiti la seva capacitat d’arribar a grans audiències. El grup ecologista Greenpeace va expressar ahir la seva preocupació pels termes en què Twitter pugui englobar el concepte “polític” i va advertir que necessiten eines per neutralitzar la propaganda dels poders econòmics.

La mesura preocupa també els partits polítics i els candidats minoritaris, que no tenen mitjans per invertir en grans campanyes en els mitjans de comunicació tradicionals com fan les formacions polítiques grans.

LA FRASE

La publicitat a internet s’utilitza per influir en el vot i en la vida de milions de persones
Jack Dorsey
conseller delegat de twitter


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Albiach veu “bons avenços” en la negociació del pressupostos

Rubí

Comín: “Si Sánchez es comporta com Rajoy, no té cap lògica investir-lo”

Barcelona

Més de 40.000 ‘sardines’ es manifesten contra la ultradreta a Roma

Roma

El 85% dels consellers nacionals del PDeCAT avalen “transitar” cap a JxCat

Barcelona

Colau, convençuda que el Barça-Madrid es jugarà “amb tota normalitat”

Barcelona

El PSC proposa “flexibilitzar la immersió lingüística”

Barcelona

Torra insta les patronals a fer front comú per les inversions

barcelona

Sánchez torna a Pedralbes

madrid
opinió

Solé Tura, entre el mite i la realitat

Rector de la Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya (UPEC)