Opinió

Una xarxa viària que ha de millorar

Embussos importants a moltes hores del dia i no només en les hores punta a gairebé tota l’àrea metropolitana de Barcelona, són el preludi, segons els experts, d’un futur encara pitjor els pròxims anys. La recuperació de la mobilitat privada als nivells d’abans de la crisi i el fet que no s’han posat al dia ni les infraestructures de carreteres ni les del transport públic són les principals causes d’un problema que esdevindrà de primer ordre, si els governs estatal i nacional no hi posen remei. I tot fa pensar a hores d’ara, amb els dos executius molt debilitats a l’hora de poder aprovar els sengles pressupostos, que les solucions arribin ben aviat.

Després de més de deu anys de crisi econòmica, a què cal afegir la crisi política a Catalunya –amb el conseqüent alentiment de moltes decisions importants en l’àmbit de les infraestructures–, la mobilitat a Catalunya i, sobretot, a l’àrea metropolitana de Barcelona ha recuperat els nivells anteriors al 2008. Però la xarxa viària continua, malauradament, sent la mateixa que abans de les recessió, amb l’agreujant de l’aturada de la inversió pública. El transport públic tampoc ha millorat aquests últims deu anys i el servei de Rodalies, per exemple, no es pot considerar una alternativa vàlida i fiable per als usuaris.

Els governs català i espanyol s’han de posar ràpidament a la feina. L’estatal, per exemple, hauria de deixar d’oferir engrunes, com va fer en el Consell de Ministres de la setmana passada, i programar i executar els projectes que calen a la xarxa de carreteres generals i a la ferroviària. El català, per la seva banda, no pot obviar, malgrats les limitacions pressupostàries de sempre, que hi ha un munt d’obres a fer. I no només a l’àrea de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.