Opinió

Renovació pedagògica del segle XXI

L’acord signat ahir entre el Departament d’Ensenyament i les dues entitats municipalistes del país, l’ACM i la FCM per estendre a totes les escoles i instituts del país, públics i concertats, la metodologia escolar experimentada pels centres de l’anomenada Escola Nova 21 suposa una renovació pedagògica de profunditat que l’escola catalana no experimentava des de feia dècades, en l’època del moviment de mestres Rosa Sensat liderat per Marta Mata. Una decisió que incorpora conceptes educatius del segle XXI per al conjunt de l’escola de Catalunya, uns 3.000 centres. L’acord signat ahir permet estendre a la majoria dels centres educatius la nova metodologia pedagògica experimentada amb èxit als prop de 500 centres incorporats a Escola Nova 21, i evita la dualitat que s’estava produint entre tipologia de centres eliminant les dificultats per accedir-hi a bona part de la població escolar, la qual cosa generava un cert greuge diferencial.

L’educació inclusiva, basada en valors convivencials, amb noves metodologies pedagògiques que flexibilitzen l’ensenyament i li donen una perspectiva més integral de les matèries, és un canvi estructural. Sempre buscant que tot infant, independentment del seu context i condicions, pugui gaudir a qualsevol centre escolar del país d’experiències d’aprenentatge i d’apoderament que li permetin no només acumular una sèrie de coneixements –això també–, sinó sobretot desenvolupar el seu projecte de vida amb dignitat, sentit i benestar. El projecte requerirà recursos formatius per als mestres i la col·laboració dels professionals. Ara, doncs, resulta imprescindible concretar un pressupost que faci possible el canvi, i si és possible reduir els deu anys de termini fixat inicialment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.