Opinió

Un dèficit d'inversió vergonyós

La Cambra de Comerç de Barcelona ho ha certificat: el 2015 va ser l'any amb menys inversió pública de l'Estat a Catalunya dels darrers vint anys. La situació és especialment greu si es tracta d'infraestructures del transport, àmbit on s'arriba a mínims històrics. Les partides pressupostades any rere any són cada cop més minses, i per acabar-ho d'adobar, el nivell d'execució no arriba de mitjana al 70%, el 59% en el cas del transport. A tall d'exemple, en el cas de Renfe només s'ha executat el 5% de la inversió prevista. La realitat no és altra que el govern del PP no inverteix a Catalunya el que li correspondria per PIB i per població, fet que representa una discriminació respecte altres territoris, discriminació que se sustenta bàsicament per qüestions polítiques.

Aquest dèficit crònic d'inversions té efectes directes en el dia a dia de les persones i pot posar en perill la nostra economia a curt i llarg termini. L'Estat espanyol ha demostrat que no està entre les seves prioritats resoldre aquest greuge, en fer cas omís a les reclamacions que any rere any li han arribat tant des de la Generalitat com des del món econòmic, i tot fa pensar que la cosa no canviarà gaire amb el nou govern de Mariano Rajoy, més preocupat en concentrar els seus esforços inversors en territoris afins.

Vist el desinterès del govern espanyol no hi ha dubte que Catalunya, per créixer com a país, ha disposar de les eines que li permetin pressupostar i executar les infraestructures que cregui necessàries per al seu desenvolupament. Potser ha arribat l'hora de deixar de reclamar les inversions per passar a tenir plenes competències per decidir què fer, quan i com.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.