Cinema

dRAMA

Glenn Close, farta de ser ‘La buena esposa’

Abans que el seu marit (Jonathan Pryce) rebi el Nobel de literatura, Joan decideix que està farta de fer el paper de bona esposa. Interpretació molt elogiada de Glenn Close, sota la direcció del suec...

Jaime Rosales
Director de cinema

“Hem de tornar al cinema la importància que tenia”

Habitual del Festival de Canes des que va debutar amb Les hores del dia (2003), Jaime Rosales (Barcelona, 1970) hi ha tornat a participar amb Petra, una tragèdia ambientada en l’entorn d’un artista...

Comèdia

Quatre jubilats a la recerca d’aventura

Quatre jubilats, un dels quals acaba de sortir de la presó, planegen un atracament. Miau ha estat dirigida per Ignacio Estaregui (Justi&Cia) i té José Luis Gil com a protagonista.

‘Thriller’

‘Animales sin collar’, secrets perillosos

Un polític d’esquerres (Daniel Grao) i la seva dona (Natalia de Molina) es veuen amenaçats per l’aparició d’antigues amistats d’ella. Debut amb un estil elegant i contingut del cineasta andalús...

Comèdia

Classes nocturnes per aconseguir el que és impossible

Un noi s’apunta a classes nocturnes per aconseguir el títol de secundària. Malcolm D. Lee (Plan de Chicas) dirigeix Escuela para fracasados, que té com a protagonista i autor del guió l’humorista...

Terror

‘Slender man’, d’internet a les sales de cinema

El francès Sylvain White porta al cinema una llegenda urbana molt estesa a Internet, sobre un terrorífic home gegantí, prim o pàl·lid, segons qui se suposa que l’ha vist. Un film de terror convencional...

Drama

‘Burning’, un film coreà amb ecos d’‘El gran Gatsby’

Un missatger retroba per atzar una antiga companya de classe, que l’introdueix al cercle d’amistats d’un jove ric i misteriós. Lee Chang-Dong (Poesía) firma una història enigmàtica que va competir...

El MoMA de Nova York acull el cicle ‘Catalan Cinema’s Radical Years, 1968–1978’ presentat per la Filmoteca

El cicle, comissariat per Esteve Riambau, es projectarà del 25 d’octubre al 10 de novembre

Lligada a un guant

Es compleix el centenari del naixement de Rita Hayworth, mite eròtic de ‘Gilda’ amb una imatge que Orson Welles va voler destruir amb ‘La dama de Xangai’