Cultura

Murgia: “Internet no és lliure”

El director belga torna per tercer cop en quatre anys al Temporada Alta

“El teatre, avui, és dels pocs llocs on encara hi ha gent enfront d'altra gent”, diu el director

L'autor i director Fabrice Murgia està molt satisfet de tornar a la terra de la seva mare i poder presentar un treball. Considera que és imprescindible que els festivals fidelitzin els creadors internacionals perquè el públic pugui identificar-los i seguir la seva carrera. Després de Ghost road (2012) i Le chagrin des ogres (2013), aquesta nit fa a Temporada Alta l'estrena estatal de Notre peur de n'être (El Canal, 21 h). Manté la seva afició a la tecnologia a escena, tot i que adverteix: “Internet no és lliure.”

Murgia té clar que necessita treballar amb la tecnologia del segle XXI. Perquè tot humà ha usat la tecnologia de la seva època “fos la parla, o l'aparició del primer diari”, comentava ahir en una entrevista telefònica a aquest mitjà. Pel director, la soledat d'avui és més profunda que la d'èpoques anteriors, perquè aquesta hiperconnexió tecnològica fa més distant l'home. Però l'autor no vol jutjar els mitjans actuals: la tecnologia és només una eina i és responsabilitat de cadascú com fer-la servir. Les seves obres només plantegen preguntes, que han de respondre's els espectadors. Per això, considera que el 50% d'una obra succeeix en l'interior del públic, que completa l'escena. Murgia vigila no empatxar-se de vídeo a l'escena: “És perillós”, reconeix. El director que va arribar paral·lelament al camp del teatre, l'escena “avui és dels pocs llocs on encara hi ha gent enfront d'altra gent”. Amb la càmera (sempre emetent en directe) l'escena, procura sublimar els primers plans.

Les obres de Murgia es mouen en un espai oníric, en què es difumina la veritat i la ficció, el somni i el desig. Admet que sovint fa servir les restes dels seus somnis i dels membres de la companyia per bastir una escena. Admet que la imaginació completa el relat dels diferents flaixos del somni d'una nit. Tot sembla eteri en el seu quadre però és, alhora, mil·limetrat, pactat entre els actors de la companyia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El cinema Truffaut reobrirà el 12 de juny, tres mesos després

Girona

Pau al museu

barcelona
LLONGUE
CANTANT. VA SER LÍDER DE LA MADAM I ARA PUBLICA EL SEU PRIMER AMB CANÇONS NOVES EN DEU ANYS

“Gravar un disc, ara, és molt fàcil. El repte és que algú se l’escolti”

Canes tria Ozon, Trueba i ‘Josep’

Barcelona

Un projecte cultural per a cada institut

BARCELONA
literatura

Actes virtuals pel 50è aniversari de la mort de Josep Carner

Accions ‘invisibles’ transformadores
L’APUNT

Accions ‘invisibles’ transformadores

Inund’Art s’ajorna fins al setembre i l’octubre

girona

Els museus de Girona seran gratuïts part del juny

girona