Cultura

Breu, gratis i segur

La 6a edició del Festival Píndoles de teatre breu serà excepcionalment gratuïta i tindrà lloc del 4 al 6 de setembre en tres escenaris del castell de Montjuïc

Un 70% dels espectacles estan escrits per dones i un 65%, dirigits per dones

La 6a edició del Festival Píndoles de teatre breu s’havia de celebrar al juny, però la situació sanitària ho va impedir. Finalment, però, s’han acordat les dates del 4, 5 i 6 de setembre perquè tingui lloc en tres escenaris a l’aire lliure del castell de Montjuïc.

Una de les novetats destacades de l’edició és que l’accés a tots els espectacles serà gratuït gràcies a la participació de l’Institut de Cultura de Barcelona. Això sí, caldrà fer una reserva prèvia d’entrades en el web del festival ( www.pindoles.com ), a partir del 24 d’agost, perquè l’aforament estarà limitat a cent persones, totes assegudes, per garantir la seguretat sanitària tant del públic com dels artistes. En aquest sentit, també s’han adaptat els tres espais a l’aire lliure del recinte fortificat on tindran lloc els espectacles. I els espais seran el pati d’armes, el canó i el pou.

El Festival Píndoles presentarà les darreres novetats i estrenes en el món de les arts escèniques breus i de proximitat, proposarà una experiència de risc i de descoberta i esdevindrà una plataforma dinamitzadora del nou talent. Al seu moment, noms com ara Lara Díez, David Anguera, Albert Salazar i Sílvia Navarro van passar pel Festival Píndoles.

Una de les característiques del Píndoles és que “la convocatòria, que es va obrir el desembre passat, és anònima i pública per garantir la igualtat d’oportunitats”. De les vint propostes escèniques triades, quinze són inèdites. A més, han demanat que es representi l’obra guanyadora del premi al millor text del Festival de Teatre de Butxaca de Ciutadella i s’han programat quatre peces d’altres disciplines: dansa, poesia i narració.

Entre les propostes, per tant, hi haurà gèneres com ara el thriller, la poesia, el drama, la comèdia, la tragicomèdia..., d’autores i autors com ara Ariadna Pastor, Anna Collell, Helena Codorniu, Clara Puig, Jaume Viñas, Catalina Florit, Marina Font, Ivan Andrade i Mar Solà, entre d’altres. Com es pot comprovar en aquesta llista, l’autoria femenina hi predomina. Un 70% dels espectacles estan escrits per dones i un 65%, dirigits per dones.

El funcionament dels espectacles, com que són breus i amb pocs elements d’utillatge escènic, és rotatori. A cada escenari, s’hi representaran dues o tres obres en intervals de trenta minuts al llarg de quatre hores consecutives i cada dia.

El Festival Píndoles és l’inici d’un projecte molt més gran: la Gira Píndoles. Les obres estrenades al festival entraran en un catàleg i podran ser programades arreu de Catalunya en un format itinerant. Des del 2015, la Gira Píndoles ha presentat fins a 175 funcions en espais singulars d’una vuitantena de municipis.

Aquest projecte apropa el teatre a tot el territori i, en especial, a localitats i indrets que no disposen de grans infraestructures escèniques, però que tenen la voluntat de tenir una programació regular. I el Píndoles encara ha obert una línia d’acció més: portar teatre breu als instituts per fomentar el coneixement de les arts escèniques d’una manera transversal i, d’aquesta manera, animar els més joves a descobrir-les.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mutis ‘discret’ de Bonnín

BARCELONA

L’afecte matern que salva el món

Sant Sebastià

El Liceu reobre amb àries d’“esperança”

Barcelona
Música

‘Sign O’The Times’, de Prince, amb 63 temes inèdits

patrimoni

Convoquen vaga indefinida a la Sagrada Família

cinema

‘Las niñas’ rep el premi del jurat a Brussel·les

Tresor medieval

Arbúcies

A Tempo ‘vs.’ incertesa

BARCELONA

Mor el director teatral i actor Hermann Bonnín als 84 anys

Barcelona