Cultura

Diversitat francòfona

El festival Ohlalà! porta a Barcelona 23 films dels països de llengua francesa

La belle époque, una comèdia francesa dirigida per Nicolas Bedos i protagonitzada per Daniel Auteuil que es va estrenar a Canes i ha guanyat tres premis César, inaugura demà la tercera edició de l’Ohlalà! - Festival de Cinema Francòfon de Barcelona, que s’allargarà fins al 21 de març. Amb una programació de 23 llargmetratges, 11 dels quals a la secció competitiva, la mostra es proposa “oferir al públic pel·lícules inèdites provinents de territoris francòfons com ara França, Suïssa, el Canadà i el Magrib”, explica Ana Belén Fernández, codirectora del festival amb Mélody Brechet-Gleizes.

La majoria de films no està previst que s’estrenin als nostres cinemes. Alguns seran presentats pels seus directors i actors, en el marc d’un festival “obert a tothom” i en consonància amb “la missió de l’Institut Francès de Barcelona, que és fer que les cultures i les llengües es trobin aquí”, diu Max Vasseur, director d’aquesta entitat de promoció cultural que és la seu principal de la tercera edició de l’Ohlalà!

Retrospectiva de Baye

L’Ohlalà! dedica una retrospectiva a Nathalie Baye, una de les grans actrius del cinema francès. Estava previst que vingués i apadrinés la mostra, però finalment no ho podrà fer per prescripció mèdica. El festival ha programat cinc títols de l’actriu: Les sentiments, Le petit lieutenant, Solo el fin del mundo, Las guardianas i Una relación privada, que va protagonitzar amb Sergi López el 1999 i que es projectarà a la Filmoteca.

El festival és tancarà el 21 de març amb la projecció de L’amour flou (Un acuerdo original), en què hi seran presents els seus directors, Romane Bohringer i Philippe Rebbot. També assistiran al festival les cineastes Mounia Meddour, que presenta la producció algeriana Papicha, sueños de libertad, i Sarah Suco, directora del film francès Les Éblouis.

Mélody Brechet-Gleizes destaca que la programació és “més extensa i diversa” que en les anteriors edicions, amb “la majoria de pel·lícules a competició dirigides per dones, sis dels onze títols” i “una àmplia representació dels països francòfons: tres pel·lícules del Magrib, dues del Quebec, produccions belgues i suïsses... i franceses, naturalment”.

Molta varietat

Mélody Brechet-Gleizes també destaca la varietat de gèneres (comèdia, drama, thriller, animació, documental, musical...) i el fet que “la majoria de films han passat per grans festivals com Canes, Berlín o Sant Sebastià, i molts han estat nominats als Césars.” Totes les pel·lícules estan subtitulades al català i al castellà. Els onze títols de la secció competitiva aspiren a tres guardons: el premi del jurat, el del jurat jove i el del públic.El jurat oficial està format per professionals de diferents àmbits del sector cinematogràfic: la directora Lucía Alemany (La innocència), el guionista Marçal Cebrian (La hija de un ladrón), la directora de fotografia Maite Astiz (Blue Rai), el periodista Salvador Llopart i la productora Serrana Torres (Oleg i les rares arts).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

‘Malnazidos’, un film de zombis en el marc de la Guerra Civil, inaugurarà la 53a edició del Festival de Sitges

Barcelona

Superar la Covid

barcelona

Carme Portaceli, la capitana

BARCELONA

Urbanisme valida el pla especial de Sant Pere de Rodes

EL PORT DE LA SELVA
FIGUERES

El mural de Wäwä

Un tast de....
‘La dama de l’orgue’, d'Albert Torrens

D’alumna a professora

Crítica
música

Gran senyora

COVID-19

Nou crit d’alerta de l’Acadèmia de la Música

Mor Nuri Yglesias, esposa de Miquel Mascort i fundadora d’El Claustre

girona