Cultura

Serra: “La història de la pintura m’avorreix”

Per segon dilluns consecutiu es va omplir ahir l’auditori de La Mercè de Girona, després de l’obertura del cicle Art i filosofia amb Xavier Antich. Ahir el conferenciant va ser el realitzador banyolí Albert Serra, que va comentar davant de 250 persones el quadre La mort de la Verge de Caravaggio (1751-1610). “La meva visió no és gens acadèmica”, va advertir Serra, com subratllant el que Cristina Masanés, coordinadora del cicle, havia dit sobre ell a la presentació: “Albert Serra se situa en un lloc del relat molt diferent del que estem acostumats.”

“La història de la pintura m’avorreix una mica, a excepció de casos específics”, va dir Serra, segons el qual molts miren de veure en les seves pel·lícules –sobretot a les darreres, La mort de Louis XIV (2016) i Liberté (2019)–, imatges influenciades per obres mestres de la pintura, però ell ho nega: “No m’he inspirat en cap pintor, no he tingut cap mestre.” “El cinema que jo faig es basa en bona part en l’anàlisi d’imatges –va explicar Serra sobre el seu mètode–. Per fer una pel·lícula rodo 300 o 400 hores d’imatges amb un esperit força caòtic i després es tracta d’organitzar tot aquest material per triar quines imatges són més bones, encara que totes tinguin una qualitat plàstica homologable.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Zombis i virus a Sitges

Barcelona
patrimoni

El Museu Pau Casals, declarat d’interès nacional

La Fira de Circ al Carrer de la Bisbal serà de màxims feta amb els mínims

La Bisbal d’Empordà

Zombis i virus a Sitges

Barcelona

Art ressuscitat

barcelona
MÚSICA

Dudamel dirigirà la ‘Novena’ al setembre al Palau

CINEMA

Adeu als cinemes Mélies de Barcelona

Un futur més lector

Barcelona

Què escriu, el coreògraf?

BARCELONA