Cultura

Saviesa i emocions al piano

Maria João Pires inaugurarà demà la nova temporada d’Ibercamera Girona amb un concert de Mozart i Bruckner

L’acompanyaran al concert l’OBC i el reputat director Tatsuya Shimono, que debuta a l’Estat

Maria João Pires (Lisboa, 1944) és una llegenda viva de la història de la música. Tot i que ha anunciat més d’un cop que la seva voluntat és anar-se retirant dels grans escenaris, que no vol dir deixar la música, ha aparcat per un temps aquesta anhelada llibertat artística per inaugurar demà la nova temporada d’ Ibercamera Girona . Un concert a l’Auditori (19 h), on ja ha actuat un parell de vegades en el mateix cicle de clàssica (el 2007 i 2010) i aquest cop tocarà un concert de Mozart, autor amb el qual va començar a fer-se cèlebre.

La pianista portuguesa hi actuarà acompanyada per l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) –que debuta a Ibercamera Girona– i sota la batuta del venerat mestre japonès Tatsuya Shimono, en el que representarà la presentació en exclusiva del seu debut a l’Estat espanyol. En el programa no falten dues obres de referència imprescindible en el repertori: el Concert per a piano núm. 9, en mi bemoll major,K. 271, Jeunehomme, de Mozart, i la Quarta Simfonia en mi bemoll major, de Bruckner, la Romàntica, un veritable monument de la música romàntica que serà interpretat per primera vegada a Girona. Dues grans obres de la literatura musical austríaca, separades per quasi cent anys, que esdevenen l’eix musical del concert.

Com destaca el divulgador musical Joan Vives al programa de mà, pel que fa el Jeunehomme “som davant d’un concert extraordinari, escrit en un llenguatge de plena maduresa mozartiana, que a l’elegant bellesa habitual del compositor hi afegeix una sèrie d’innovacions musicals, estructurals i alhora una captivadora profunditat de sentiment, que l’han fet perdurar amb plenitud fins els nostres dies”. Quant a la Romàntica, Vives destaca que és l’única vegada que el compositor dona un títol descriptiu a una de les seves onze simfonies. “La motivació no queda gens clara, perquè a la partitura no trobem cap referència de tipus programàtic o descriptiu. Pel que fa al llenguatge harmònic i melòdic, tampoc hi destaca cap aspecte romàntic diferent de la resta de simfonies. Potser volia fer al·lusió a l’esperit pastoral que traspuen molts moments de l’obra?”, es pregunta.

El Cicle de Cambra

La setmana que ve, Ibercamera inaugurarà el Cicle de Cambra, una plataforma específica que permet de donar a conèixer i projectar joves intèrprets nacionals i internacionals. Els encarregats de fer-ho seran el Trio Colomé-Bagaria-Trescolí, grans solistes del país que han unit talent per a construir un trio de gran envergadura musical. Mentre Enrique Bagaria va debutar a la Temporada Ibercamera Girona el 2010 i aquesta serà la seva tercera actuació, tant Josep Colomé com Josep Trescolí debutaran amb aquest concert al cicle gironí. En el programa que oferiran hi ha dos monuments de referència de la música de cambra: el Trio per a pinao núm. 3, en do menor, de Beethoven, i el Trio núm. 1, en si major, de Brahms.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Música en temps de Covid-19 amb Diversiones i l’escola Vedruna

Calonge / Palamós
El Conte
Josep Vallverdú

Fent de Jordi

Les productores petites són clau en la crisi audiovisual

Barcelona

Els contes d’Anna Roca, a Instagram i cada dia

El 6è Festivalot de Girona s’ajorna al cap de setmana del 19 i 20 de setembre

Girona
Ensenyar català arreu del món
el web

Ensenyar català arreu del món

la música

John Coltrane: ‘A love supreme’

AUDIOVISUAL

El Confinacurts rep 79 curts de tot el país

COMUNICACIÓ

Especial de 17600 Ràdio, amb veus dels 80 i els 90