Comunicació

El Parlament es compromet a reforçar la transparència del procés d’elecció dels òrgans de la CCMA

El ple aprova reformar la legislació audiovisual per garantir la “vocació de servei públic” dels mitjans de la Generalitat

La moció del PP tira endavant amb el suport de Cs, PSC, PP, CatECP i la CUP

El Parlament ha acordat aquest dimecres impulsar una reforma de la legislació audiovisual de Catalunya per “reforçar” la “vocació de servei” dels mitjans públics i perquè el procés d’elecció dels òrgans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) sigui més “obert” i “transparent”.

Es tracta del punt d’una moció del PP que ha estat aprovat amb els suport de Cs, PSC, CatECP i la CUP, i que ha rebut l’abstenció de JxCat i ERC. La cambra es compromet a “reformar urgentment la legislació audiovisual per reforçar i garantir la vocació de servei púbic al conjunt de la ciutadania dels mitjans comunicació de la Generalitat.

Segons el text acordat, aquesta reforma necessàriament haurà d’incloure un procediment d’elecció dels òrgans de govern de la CCMA que sigui “obert, transparent i competitiu” i que”garanteixi la neutralitat política i la competència professional dels candidats i l’exigència de majories parlamentàries reforçades per a la seva elecció”.

La cambra ha rebutjat la resta de punts de la moció popular amb els vots en contra de JxCat , ERC i la CUP i l’abstenció dels comuns.

Espai públic

ERC, Junts per Catalunya, la CUP i Catalunya en Comú-Podem han frenat l’aprovació al Parlament d’un punt de la moció de Ciutadans que instava el govern a preservar els espais públics, i específicament les principals icones turístiques de Catalunya, de “símbols polítics que poguessin generar enfrontament o divisió amb el turisme d’altres països, amb la resta de l’Estat i entre catalans”.

En canvi, el Parlament ha aprovat un altre punt de la mateixa moció sobre turisme que insta l’executiu a manifestar “rebuig a les campanyes que fomenten la turismofòbia” i compromet els grups parlamentaris a “no afavorir aquests tipus d’actituds ofensives cap al turisme”. Catalunya en Comú-Podem i la CUP s’han oposat a la iniciativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

En Temps Real, 16 de febrer

BARCELONA
MARTA ROYO ESPINET
CONSULTORA DE PUBLICITAT ESPECIALITZADA EN MARQUES. HA PUBLICAT ‘AROMA DE MARCA’

“Crec més en la publicitat de les idees que en les grans produccions”

Barcelona

En Temps Real, 15 de febrer

BARCELONA
en directe

Comissió de Control de l’Actuació de la CCMA

Drets d’autor a internet

Brussel·les

En Temps Real, 14 de febrer

BARCELONA
Crònica

Un ‘Faqs’ a Laura Rosel

Girona

En Temps Real, 13 de febrer

BARCELONA
El Punt Avui TV
19.30 hores

Joan Josep Nuet, a ‘L’Illa de Robinson’

Barcelona