Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Núria Espert levita amb Lorca

Núria Espert es deixa acomboiar pels versos i els records deLorca. Els que ell mateix destil·lava en cada poema o com a fórmula per amagar la seva timidesa natural. Espert, com Lorca deia al 1935, necessita...

L’APUNT

Orgull i humilitat cultural

Catalunya lidera accions que, tot i partir de pressupostos precaris, són l’enveja d’altres programadors europeus. Citem, ara, dos exemples. Per una banda, aquests dies 35 programadors de teatre per...

Crítica
teatre

Tou i càlid

Quim Masferrer ha tornat setmanalment a les nit de TV3. Però hi ha també l’oportunitat de contactar amb ell en persona. I veure com intervé com el nebot i el tiet ideal: Tou i càlid (perquè es deixa...

Crítica
teatre

Repartir carbó

Jordi Duran acompanyat de Carla Rovira Marga Socias i Judit Vidiella fan una dura acusació a la insuficient i acomodatícia política cultural de Catalunya. Ho fan amb un muntatge que vol ser radical,...

Crítica
teatre

Lúcides ensenyances des del coverol

Tiago Rodrigues sap trobar veu poètica en els passatges més rutinaris. I, intel·ligent, teixeix diferents formes per sentir la veu, la vida de l’apuntadora Isabel Abreu, a dalt de l’escena. Els...

Crítiques
teatre

L’abisme emocional entre pare i fill

Pau Miró és un autor sensible. Escriu teatre per formular-se preguntes i provar de respondre-les amb els diferents punts de vista dels personatges. Si potser tanca la trama, sempre deixa l’arrel del...

Tendre retrovisor

Pere Riera escriu mirant pel retrovisor.- és una històrtia de present, que no deixa de fer flaixbakcs per entendre les actituids de les dues germane,s del pare ui del cunyat. Gasta un humor de les petotes...

Les golfes amuntegades de Rita

Des de l’humor abordar el drama. És la clau que, de nou, utilitza, Marta Buchaca a Rita. Ho va fer amb A mi no em diguis amor (TNC, 2011) o amb Litus (Flyhard, 2012) i Losers (Villarroel, 2014). Ara,...

Crítica
teatre

Estranya calidesa distant

Cladio tolcachir busca novs formes d’expressar el buit dalt del teatre. torna al teatre de personatges i de paraula. El que mana en l’escena són les emocions dels dos personatges, molt ben interpretats...